Monday, July 30, 2012

:: Asus PadPhone. It's Cool!

Aku ni bukan lah stock-stock fanatik atau follower technology gadjet pun sebenarnya. Tilik-tilik gadget sendiri, menitik air mata. Tapi dalam tetiba sehari dua ni aku terrrjumpa satu gadget yang bagi aku.....diulang..bagi aku je..sangat awsome giler. Sangat cool! Sejuk!

Asus PadPhone!





Bagi aku yang tak terberapa nak kedepan perkara-perkara berteknologi ni, aku berasa sangat kagum dengan Asus Padphone ni. Hebat giler idea & pemikiran si creator yang create mende alah ni.

Asus Padphone ni sebenarnya adalah peranti Android 3 In 1. Ala-ala Nescafe 3 In 1 tu laa..sedapnya. Asus ni dalam masa yang sama terdiri daripada handphone, tablet dan juga laptop boleh diubahsuai mengikut keperluan memasing. Dilancarkan secara rasmi di Malaysia pada awal bulan July baru ni. Harganya adalah RM2399 untuk ketiga-tiga peranti tidak termasuk stylus pen dan keyboard doc.

Aku tak nak ceritalah pasal dia punya specs semua tuh. Yang aku nak bagitau, yang paling best, kalau handphone dah nak habis bateri, masukkan lah kedalam tablet, terus di caj automatik. Kalau rasa nak menaip assigment atau kerja-kerja ofis dengan pantas dan tuntas, connect kan dengan keyboard doc, terus jadi laptop. Kalau tengah menaip kat laptop tu, ada call masuk, gunakan stylus pen, letak je kat telinga macam ganggang phone, boleh bercakap direct.

Sama gak kalau korang rasa tak puas hati tengok gambar jadi kecik je kat handphond, so masukkan handphone tu kedalam tablet, terus boleh tengok dengan view yang besar! Hoyaaaa! Wa kagum lor! 

Kalau tak paham apa yang aku cakap ni, sila tengok video dibawah ni. Video ni aku eksyen kan untuk sesiapa yang belum tahu lagi pasal ni. So, marilah berkagum bersama dengan aku..



12 comments:

  1. belikan satu..nak..nak...please...

    ReplyDelete
  2. cukup la, orang tamak selalu rugi..hikhikhik

    ReplyDelete
  3. Ish..baru je ingat nak kasik 5 bijik...sorang satu....canceled lah!

    ReplyDelete
  4. boleh tahan rege..dah ada kat m'sia ker?

    ReplyDelete
  5. Orga: Dah ada. Dr 3 July lepas..

    ReplyDelete
  6. mmg cantik..boleh usha nanti ni..

    ReplyDelete
  7. nak jugak 1!
    bestnyeeee....wohooo!!!

    ReplyDelete
  8. K.Yan: Makin dasyat teknologi zmn skrg..tak terkejar rasanya..

    Lela: 2 laa...org nak 1!

    ReplyDelete
  9. Wow! Baru tau ni...tumpang sekaki nak kagum (nak beli tak mampu)...huhu

    ReplyDelete
  10. Siti: moh kite kagum...teknologi semakin canggih skrg ni...tp kite mampu menengoknya ajer

    ReplyDelete
  11. Baru beli minggu lepas, mmg best. Cuma stylus pen belum sampai malaysia

    ReplyDelete