Sunday, December 25, 2011

:: Korean Food Restaurant - The Street Cafe - SS15 Subang Jaya


Ya betul! Saya memang tak betul! Semalam, within 1 day, saya pergi cafe yang sama, order makanan yang sama, tapi lokasi berbeza. Disebabkan telah berjanji dengan my sister nak try The Street Cafe ni, saya kena kotakan janji gak. Tapi disebabkan saya dah cuak either kat Sunway dah close or not sebab dah hampir pukul 10 am, tetiba saya teringat akan satu lagi outlet cafe nih ada kat SS15. Actually daripada apa yang saya tau, cafe yang ini adalah yang 1st daripada yang dekat Sunway Pyramid. So apa lagi, terus ke sana laa!Perghh..nasib baik jumpa. Nasib sangattt! DAN...betul saya cakap, kat SS15 ni lagi besar..lagi cozy..lagi marvelles! Menu pun macam lagi banyak. Dekat Sunway tadi takder pun menu minuman yang heaven. Kat sini fuhh...mashyuk! 


Name :: The Street Cafe (Sunway Pyramid) - Korean Street Style
Location :: No. 28 Jalan SS 15/8,Subang Jaya 47500,Selangor
Food :: 5/5
Environment :: 5/5
Verdict :: I'm Loving It!
Url :: http://www.thestreetcafe.com.my

Notakaki : Menunya sangat cute!!
Notakaki : Topoki Korean Street Style
So malam ni disebabkan saya masih lagi kenyang melampau sumbat banyak tak henggat dunia petang tadi, saya hanya mengorder Topoki Korean Street Style [RM7.90]. Ni pesen ajumma jual tepi jalan yag dalam citer korea tu kot..Aduss, walaupun berlainan tukang masak dan lokasi tapi rasanya tetap sama dengan Sunway Pyramid outlet....sedappp! tatau nak cakap camner. Rare lah sukakan makanan asing nih!


Notakaki : Spicy Ramen
My sister plak order Spicy Ramen. Kt sini siap ada On Fire Ramen Challenge. Kena habiskan Ramen pedas + panasa daripada large bowl dalam masa 8 minit. Kalau success, tak perlu bayar. Kalau tak kena bayar RM15. Saya, kalo pedas je boleh lah nak cuba..tapi yang panas tu tak tahan...panas wehh!! So my sister order Ramen pedas biasa je. Rasanya macam Meggi mee, tapi lain....tapi tak tau nak cakap macam mana..Sedappp!


Ini air latte Ice Blended & Banana Chocolate. Rasa banana chocolate ni sedikit weird menurut kata my sister, tapi menurut my lidah..ia adalah best!! Well..different people different view kann!




So, saya berpendapat sesiapa yang k-pop fans & masih mencari-cari Korean halal untuk dicuba..disinilah tempatnya...memang HALAL! dan dijamin SEDAP!! Tempatnya jugak cozy dan menarik. Ader separation kat level atas kalau nak mengumpat-ngumpat atau prektis lagu k-pop sesama sendiri..hehe..So apa lagi! Jjal meokgesseumnida yeorobun!!

No comments:

Post a Comment