Saturday, April 30, 2011

Restoran Cheng Ho



Ni citer lama..Dalam tahun 2009 rasanya. Saya pernah pergi JJCM kt Restoran Amy Search 'Cheng Ho'..Siap booking lagi, bajet full tapi nan ado. Tak ader orang pun...bukan takder..tapi takder la full macam yang digembar gemburkan oleh orang yang amik booking tu...Masa saya pergi, adalah dalam 3 per 15 meja yang full. Pastu customer kuar masuk gitu la...Kami janji pergi ber'tujuh' ke atas..tapi yang datang nya 6 orang setengah je...setengah tu baby K.faridah nama...erm..Zaim kot..saya luper laa...patut saya tak bleh luper nama dia pasal dia siap muntah kt atas saya..huhu

Sampai je sana, sibuk tengok menu..saya pun tatau nk makan aper sebenarnya. Ikut je diorang ajak...last-last order yang pakej utk 5-7 orang makan..Ada tomyam, sayur kangkung, ikan siakap masak Kam Po..apa lg ntah..Sume nya 6 dishes + teh cina..Tapi kitorg add on air ngan desert laa..
saya order air Karisma...huh..dalam banyak-banyak menu yang masuk perut nih, bagi saya, air Karsima tu je yang sedap..Lain, tak sedap langsung.. Saya bleh bg pendapat okeh, sebab saya kan customer. Lagi pun Amy Search takder bayar pun saya suh promote kan...


Notakaki : Air karisma namanya. Memang best




Pape pun sesungguhnya makanannya tak kena langsung ngan tekak kami (tapi abis gak sebenarnya). Itu pun memikirkan kos makan yang bakal dibayar lebih kurang RM200 hengget...diulang!! RM200 hengger untuk 6 orang setengah makan. kalau sedap takper...tapi ntah...saya rasa tak sedap langsung...Tom Yam kedai bawah umah aku RM4 hengget lagi menusuk kalbu tau.

Anyway, untuk eksen kt orang lain yang korang dh pegi Cheng Ho okey la...For those yang belum pegi try laa..kot-kot tekak korang serasi..tapi aku kompem tak..walhal
saya bukannya memilih makanan pon. Kalau laa Restoran Cheng Ho ni kepunyaan artis lain yang tak glamer macam Rohana Jalil ke, Jaafar Onn ke...saya rasa takder laa orang pegi sangat kot....Dia kuat kt nama Amy Search je..haha..best tak saya komen..memang jahat. Tapik okey laa, personal opinion lagi saya bagi...No charge service okeh..Erm, gambar makanan ada, tapi dalam kamera orang lain. Maklumla saya miskin hina dina, nak beli kamera canggih tak mampu..henpon ajer...

chowww!

No comments:

Post a Comment